woensdag 12 oktober 2016

Shamballa- en Kumihimo-armband

De Shamballa-armband:

Shamballa-armbanden, ook wel geluksarmbanden genoemd, zijn handgeknoopte armbanden en worden gedragen door zowel mannen als vrouwen. Oorspronkelijk komen deze armbanden uit het Tibetaanse Boedhisme. Per toeval kwam ik deze tegen op internet en natuurlijk wilde ik deze maken. De uitleg hiervan staat onder andere op beadybee. Het was niet moeilijk. Het zijn dezelfde knopen als bij de scooby-doo-touwtjes van jaren geleden. De shamballa-armband is ofcourse ook weer te koop op Mandia Sieraden.
De Kumihimo-armband:

Kumihimo is een zeer oude Japanse vlechtkunst van meer dan 1000 jaar oud. Kumi betekent vlechten en himo betekent koord. De armband die ik heb gemaakt met de Kumihimo-schijf is wel een heel ander verhaal dan de shamballe-armband. Tjeeeeeee wat heb ik in het begin zitten vechten met al die draadjes. Uiteindelijk weer op internet verschillende technieken gevonden. Ik heb gekozen voor 'rond vlechten met 8 draden'. De uitleg hiervan vind je op www.kumihimo.nl.
Ik geloof niet dat ik dit nog een keer ga doen. Ben er uren mee bezig geweest en vind het ook niet echt een relaxed handwerkje. 
De Kumihimo-armband staat ook op Mandia Sieraden (voor het goede doel).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten