zondag 4 maart 2018

Pannenlappen (3)

Alweer pannenlappen? Ja, maar deze keer 'stoere' gebreide pannenlappen van zpagetti.
Een supersimpel breipatroon. 16 steken opzetten (= 17 cm) en alleen maar rechts breien. Het lusje heb ik gemaakt van leer en er met de hand aan vastgenaaid.
Mocht je zelf ook deze pannenlappen willen breien gebruik dan in ieder geval de èchte zpagetti van het merk 'hoooked'. Deze is overal even dik en er zitten geen knopen in. Ik heb eerst de goedkopere zpagetti gebruikt maar dat is echt niet mooi voor dit patroon. De knopen vallen erg op en het verschil van dikte maakt het resultaat ook niet fraaier.
Het lijkt alsof de pannenlappen niet handig zijn in het gebruik maar dat zijn ze wel. Ik heb het uitgeprobeerd. Dik zijn ze ook, dus handen branden zal niet gebeuren.

De aangenaaide lusjes vond ik niet zo mooi. Dus ben ik op pad geweest voor klinknagels en heb deze uiteindelijk gevonden! Zie hiernaast nieuwe leren lusjes vastgezet met klinknagels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten