maandag 9 mei 2016

Haakwerk in cirkel



Toen ik lekker zat te bladeren in oude haakboekjes die ik van de moeder van een vriendin kreeg, kwam dit plaatje hiernaast tegen. Ik kan niet terugvinden hoe oud het boekje is maar het was in ieder geval nog uit de guldens-tijd. Aan de overige foto's te zien in het boekje schat ik dat het ergens tussen 1970 en 1980 is geweest.

















Direct ben ik in m'n 'haak-garen-bak'  gedoken en heb dezelfde kleuren uitgekozen als het dekentje van hiernaast. Dit heb ik een paar jaar geleden gehaakt samen met nog heeeeeel veel mensen. Deze blog heb ik destijds gevolgd:
http://terraysleven.blogspot.nl/search/label/Crochet%20Along%202014
Het was zo leuk om iedere week weer een paar nieuwe toeren te krijgen.

Oké, maar nu weer terug naar de gehaakte cirkel. Hij is ondertussen klaar. Behalve.......dat ik dan nog een metalen ring moet zien te vinden met een diameter van 60 cm. Zodra ik deze heb gevonden zal ik nog een foto plaatsen van het echte eindresultaat want op onderstaande foto is het maar een verfrommeld kleedje.
Het viel niet mee om een metalen ring te vinden van 60 cm. Stad en land afgezocht....maar helaas. Gelukkig heb ik een handige husband dus die heeft van RVS een mooie ring gemaakt.
Zie hieronder het resultaat, ik ben er blij mee!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten