maandag 9 mei 2016

Haken / breien voor het goede doel

Laatst vertelde m'n tante dat ze vierkantjes breit voor dekentjes t.b.v. een goed doel. Dus ik ben eens even gaan zoeken op internet wat dit precies inhoudt en vond in eerste instantie dit:
http://delappendekensclub.blogspot.nl

Wat een mooie actie. Direct nam ik me voor om ook hieraan mee te werken.
Na nog even wat verder gespeurd te hebben op internet kwam ik een soortgelijke blog tegen maar dan met het haken van granny's:
http://leukgemaakt.blogspot.nl

Iedereen kan vierkantjes insturen van 20x20cm, 'leukgemaakt'  maakt er dan een mooi deken van.
Dus hupsakee, weer in m'n haak-garen-bak gedoken en direct aan de slag:
Zodra m'n granny klaar is volgt de foto.....









Zo, 2 granny's voor het goede doel gaan vandaag op de post. Misschien maak ik er later nog meer maar wil nu eerst aan iets anders beginnen. Wat?  Dat lees je later......
Tussendoor ga ik vrolijk verder met vierkantjes maken. Niet alleen granny's maar ook wat uitproberen met de breinaalden. Eerste 'breiseltje'  is klaar. Beetje zitten rommelen met verschillende steken. Rand afgewerkt met de haaknaald, is toch m'n sterkere kant. Enfin, hij is niet geweldig geworden, maarja, volgende keer beter (hoop ik).
En nog een granny, die is wel gelukt:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten