zondag 28 augustus 2016

Bordenrek

Al heel lang ben ik op zoek naar een bordenrek voor m'n verzameling bordjes.
Telkens als ik ergens naar toe ga probeer ik een bordje te kopen van ongeveer 12 cm doorsnede. Deze 'tik' is begonnen toen we in Rome waren, ik zag daar hele mooie kleine bordjes en dacht deze te gaan gebruiken voor mini-gebakjes. In het begin gebruikte ik ze ook echt maar later niet meer omdat ze niet in de vaatwasser mogen. De verzameling bleef groeien (ook omdat ik weleens bordjes van m'n kinderen krijg wat ik ontzettend leuk vind) dus nu vond ik het toch echt tijd worden voor een 'pronk-rek'. Er was nergens een (passend) rek te vinden, echt alles afgestruind: winkels, internet, kringloopwinkels... maar helaas, niks. Ineens wist ik het: ik ga er zelf één maken. Nog nooit een decoupeerzaag of boor in m'n handen gehad dus wist ook totaal niet hoe ik dat moest gaan maken.
Eerst heb ik een schets gemaakt en berekend hoe groot hij zou moeten worden en daarna 'les gehad' van de mannelijke gezinsleden in het gebruiken van al dat gereedschap.
Bij de bouwmarkt heb ik latjes, lijm en verf gekocht en het frame heb ik gemaakt van plinten die we nog in de garage hadden liggen. Nadat ik alles had opgemeten heb ik de plinten en latjes op maat gezaagd. Daarna alles in elkaar geschroefd en de kleine platte latjes op de horizontale delen gelijmd zodat de bordjes niet weg zouden schuiven. Na het lijmen de 'lijmtangen' erop (wasknijpers) en als laatste klus: verven. Het rek heeft een plekje gekregen in onze nostalgische hobby-ruimte, naast ons 'prachtige' wandkleed van de paus. Ik twijfel nog om er gehaakte randjes aan te maken, dan is het echt 'fout'. Denk ik nog even over na. We laten het nu nog even zoals het nu is.
En dan nog het allerleukste gedeelte van dit project......het inrichten van het rek.
(Later heb ik er nog gehaakte randjes opgeplakt.)
Yessss......ik ben helemaal happy met het resultaat en vond het hartstikke leuk om te maken! YEAHHH......


Geen opmerkingen:

Een reactie posten