woensdag 28 december 2016

Boodschappen-netje

Ondertussen weten veel mensen dat ik altijd allerlei patroontjes en ideeën aan het uitproberen ben en krijg daardoor ook weleens wat ideetjes toegestuurd (blijven sturen, vind ik leuk 👍) . Deze keer kreeg ik een krantenartikeltje doorgestuurd over iemand die boodschappen-netjes haakt t.b.v. het goede doel. Zie hier haar blog: www.ikhaaknetjes.jouwweb.nl. Dus jullie voelen 'm al aankomen..... ik ben direct begonnen aan zo'n netje. Het haakpatroon was op het moment dat ik eraan begon nog niet compleet op bovengenoemde blog (nu wel) dus heb ik even verder gezocht en vond hier het volledige soortgelijke patroon: www.doemijmaaruiensoep.blogspot.nl.


Daarna weer in m'n 'wollenboxen' gaan zoeken naar een geschikt 'katoeneke'. Die had ik snel gevonden. 
Een paar jaar geleden (2012) heb ik heel fanatiek een rode jurk gehaakt (was toen in de mode...). Het was moeilijk inschatten welke maat ik ging haken omdat de één wat losser of vaster haakt dan de ander. Dus ik schatte maar dat m'n gewone maat zou moeten kloppen. Toen de jurk eindelijk af was en ik 'm ging passen.......was ie veel te groot!! SHITTT.... en een stukje aan de zijkant eraf knippen dat gaat niet met haakwerkjes. Dus de hele jurk verdween weer in de 'wollenbox'. 


Ondertussen heb ik al meerdere dingen gemaakt van de uit-elkaar-gehaalde-jurk. 
Onder andere een stola/omslagdoek (deze staat nog te koop op www.mandia.nl), en nog vele kleine dingetjes. 
En nu komt ie dus weer van pas voor m'n boodschappennetje.
De volledige opbrengst van het boodschappennetje gaat naar het goede doel. Geen idee wat ik er voor moet vragen en eigenlijk maakt het me ook niet zoveel uit dus ik zou zeggen: doe een bod en hij is wellicht voor jou!😊
Wederom was het weer een leuke haakklus. Misschien haak ik nog meer netjes in andere kleuren.
Dit was m'n laatste blog-bericht van dit jaar. Ik wil jullie bedanken voor het volgen van m'n blog en wens iedereen een hele fijne jaarwisseling en een fantastisch 2017! Tot volgend jaar!
Paar weken later......:
Toch nog een boodschappennetje gehaakt maar nu met het patroon van www.ikhaaknetjes.jouwweb.nl (staat nu wel compleet op haar site).


1 opmerking:

  1. Ik vind de mijne leuker.....
    groetjes
    Alies
    www.ikhaaknetjes.jouwweb.nl
    Ps. Je hebt wel goed je best gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen