zondag 4 december 2016

Gehaakte kerstklokken enzo....voor het goede doel

We zitten alweer in december dus is het weer tijd voor kerst-creaties. Wat zal ik dit jaar eens maken?? That was the question..... In ieder geval een haakproject want daar heb ik op dit moment het meeste zin in. Na een beetje ge-googled te hebben kwam ik gehaakte kerstklokjes tegen bij 'stijlenzo'. Een tijdje geleden heb ik wol gekregen van iemand die overleden is en dat was dé perfecte wol voor de kerstklokjes. Zoals je op de foto ziet kan je ze apart in de boom hangen maar een duo-tje met een lintje eraan staat ook leuk.
De kerstklokjes zijn te koop voor € 1,- per stuk en de volledige opbrengst gaat naar het goede doel. Ze zijn er in de kleuren crème, bruin en beige. De hoogte per klokje is ongeveer 9 cm (zonder lusje gemeten). Als je interesse hebt stuur mij een email (mandia@ziggo.nl) of appje of bestel ze via www.mandia.nl

Tussen de bedrijven door ben ik bezig met kerstballen. Het haakpatroon heb ik van www.jellina-creations.nl, welke ik een klein beetje heb aangepast: de '24 stokjes met telkens 1 losse ertussen' heb ik een toer extra gehaakt om de kerstbal nog ronder te krijgen. De afmetingen variëren tussen de 5 en 11 cm (doorsnede), afhankelijk van de dikte van de wol. De kerstballen worden later op de site www.mandia.nl geplaatst, ze zijn nu namelijk nog niet droog.... Het drogen duurt bijna een week. Enfin, de foto's van het eindresultaat volgen later ...... ze hangen nu voorlopig nog even te drogen ..... en ondertussen maak ik er nog een paar bij....
Dit is weer een 'suiker-water-project'  welke ik al eerder heb toegepast op het Pennenbakje (zie dianascreaties.blogspot.nl).

11 december: We zijn nu een week verder en de kerstballen zijn eindelijk droog. De ene is beter gelukt dan de andere. Bij de 2 grote heb ik de suiker niet goed genoeg gemengd met het water waardoor er nu echte klontjes suiker aan de bal zitten en ze ook nog eens heel zwaar zijn. Jammer, maar aldoende leert men hè.
Tussendoor heb ik ook nog kerstklokjes gehaakt en de eerste zijn ook al verkocht. YESSS !!
Naast de kerstklokjes en kerstballen zijn de 'setjes kersthangers' ook nog steeds te koop op www.mandia.nl.

18 december: En weer zijn we een week verder en weer heb ik een leuk patroon voor een kerstbal gevonden op internet bij Rosabears, hierbij de link voor het patroon: gehaakte kerstbal.
Het voorgeschreven patroon pastte alleen niet om de 9cm piepschuim bal. Waarschijnlijk omdat ik dunner garen heb gebruikt. Maar gewoon een paar toeren extra haken en .... past precies!
Eén bal heb ik kado gedaan aan een vriendin en de andere is te koop via www.mandia.nl, wederom 100% voor het goede doel.

En nu ben ik weer klaar met m'n kerst-creaties. Het is weer tijd voor heel iets anders. Toevallig kreeg ik van iemand weer een leuk haak-idee doorgestuurd waar ik direct aan begonnen ben.
Blijft nog even een verrassing wat het is, maar als het af is (en als het gelukt is...) komt deze ook zeker weer op m'n blog te staan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten