zaterdag 5 november 2016

Paracord armbanden

En weer vond ik een nieuw soort zelf te maken armband: De Paracord armbanden.
Paracord armbanden worden zowel door mannen als vrouwen gedragen.
De armbanden worden geknoopt van nylon paracord, oftewel parachute-koord en is in allerlei diktes en kleuren te verkrijgen. Google maar eens op internet.
Er bestaan verschillende 'knooptechnieken'.
Ik heb de 'Cobra-' en 'Visgraad' - techniek gebruikt. De sluiting is een plastic gesp dus deze armband is ook weer prima geschikt voor mensen die allergisch zijn voor metalen. Er bestaan wèl metalen gespen, als je deze gebruikt ziet de armband er wat 'minder goedkoop' uit (vind ik).
Zie hieronder het resultaat.
Ook deze armbanden zijn weer te koop (voor het goede doel) via Mandia Sieraden, maar natuurlijk kan je ze ook zelf maken. Ik heb nog één zwarte gesp plus zwart koord liggen dus op verzoek kan ik er nog één maken naar jou keuze (kies jouw favoriete knooptechniek en de lengte van de armband).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten